• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 9 بهمن 1399
کد مطلب : 123099
+
-

ایجاد 9هزار شغل برای کولبران  در 3 استان غربی کشور

ایجاد 9هزار شغل برای کولبران  در 3 استان غربی کشور


در جریان سفر یک‌روزه رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به استان کردستان از چندین طرح ایجاد اشتغال، احداث مسکن ملی، توزیع بسته‌های معیشتی و جهیزیه رونمایی شد. به گزارش همشهری،‌محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) صبح ‌دیروز از نمایشگاه طرح‌های ایجاد اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی در دانشگاه سنندج بازدید کرد. او گفت:« امروز نیز با رونمایی از ۵۰۰۰ طرح با ۵۰۰ میلیاردتومان سرمایه‌گذاری، مجموعا ۱۶ هزار شغل در استان ایجاد شد و همچنین با اجرای ۳۷۰۰ طرح، ۹ هزار شغل برای کولبران در 3 استان کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی ایجاد کردیم. عمده این مشاغل در زمینه‌های دامداری، فرش و صنایع‌دستی ایجاد شده است. مصمم هستیم تا با ایجاد زمینه اشتغال، مشکلات عزیزانی را که از سر ناچاری به کولبری روی آورده‌اند مرتفع کنیم.» 
او در ادامه گفت:«از ابتدای سال تاکنون ۲۰۰ هزار بسته معیشتی و بهداشتی و لوازم‌التحریر با اولویت آسیب‌دیدگان کرونا درمناطق کم‌برخوردار استان کردستان توزیع شده و ۳۰ هزار بسته معیشتی دیگر هم توسط نیروهای جهادی همکار ستاد از امروز توزیع می‌شود. اهدای ۸۵ سری جهیزیه کامل در استان هم از دیگر اقدامات ستاد در سال‌جاری است. ستاد اجرایی هر ۴۵ روز، یک میلیون بسته معیشتی و یک میلیون بسته بهداشتی در کشور توزیع می‌کند.»
او همچنین درخصوص آخرین وضعیت نخستین واکسن ایرانی کرونا گفت: «تا این لحظه همه آزمایش‌های واکسن «کوو ایران برکت» به ایمن‌ترین و بهترین وجه جواب داده است. امیدواریم تا پایان سال ۲ تا ۳ میلیون دوز واکسن تولید کنیم و در بهار سال آینده، واکسن را به‌دست مردم برسانیم. فاز اول تست انسانی واکسن تقریبا رو به اتمام است، ظرف دو سه هفته آینده تمام ۵۶ داوطلب، تزریق مربوط به فاز اول را دریافت می‌کنند و وارد فاز بعدی تست می‌شویم.»
در ادامه این مراسم، بهمن مرادنیا، استاندار کردستان گفت:«از ستاد اجرایی فرمان امام(ره) بابت اقدام بزرگی که دربحث کولبران آغاز کرده تشکر می‌کنم، خوشحالم که یکی از دغدغه‌های بزرگ مردم کردستان باکمک این مجموعه مرتفع می‌شود.»
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در ادامه این سفر از طرح جهش دیمزارهای کردستان بازدید کرد. در این طرح بزرگ، ۱۴۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی برای کشت گندم، ۱۳ هزار هکتار جو، ۲۵ هزار هکتار حبوبات، ۵ هزار هکتار علوفه و ۳ هزار هکتار دانه‌های روغنی عملیاتی می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید